Rosornas ö, andra delen

 
På tisdagen bestämde vi oss för att åka på en liten loppisrunda (till min stora glädje är Bettan minst lika loppistokig som jag), när vi bestämt oss för att vända och åka hemåt hittade vi på Krusmyntagården där vi stannade för att ta en titt. I trädgården finns massor av spännande växter och de tillverkar supergott te och härliga kryddblandningar här. Jag köpte med mig ett te hem som är gjord på nästan bara torkad frukt och blommor. Underbart gott.
 
De hade till och med en Alruna i trädgården, det är något jag MÅSTE ha i min trädgård när jag blir "stor". Alla som har läst Sagan om Isfolket förstår nog varför.
 
Sedan hoppar vi vidare till onsdagsmorgon, då jag och Bettan gick upp i ottan för att gå på nålbindningskurs. Förhoppningsvis kommer ni att få läsa mer om denna teknink som är äldre än både stickning och virkning. I Finland har man hittat nålbindningsfragment som är från vikingatiden. Mycket givande kurs, jag hoppas att jag kommer ihåg allting så att jag kan fortsätta med nålbindningen här hemma. :)
 
Tycker det är härligt hur det mitt bland alla hus i visby plötsligt ploppar upp en och annan gammal ruin.
 
Rosornas stad i mitt, så fint överallt
 
Jag och Sötnosen gjorde stan och vipps så kom en medeltida parad stövlandes..
 
..män med spjut i högsta hugg..
 
..och sköna kvinnor i färgglada klänningar och pampiga hattar.
 
Fina ringmuren i solnedgången
 
Mot kvällen var det dags att ta plats vid Nordergravar för att skåda TRiX eldshow. Tror minsann att nästan varenda kotte som besökte medeltidsveckan fanns på plats.
 
Loke gav oss lite sång medan vi väntade
 
Man fick inte använda blixt med kameran under showen så alldeles innan uppmanade de oss att blixtra av oss lite grann, bara det var ju en syn.
 
Så avrundar jag detta inlägg med den fantastiska eldshowen och nu får bilderna tala för sig själva. Det var helt klart en magisk kväll. :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0