Antik- och hantverksmässa

Igår följde jag och Jocke med hans mamma på en antik- och hantverksmässa i Västerås. Det fanns mängder med saker att titta på och jag ville köpa typ allt. Men det är ju inte direkt loppispriser på dessa mässor så jag fick hålla mig i skinnet. Det är så roligt när man ser saker som man känner igen, som mormor eller farmor har hemma, som man lekt med när man var liten, mammas kaffeservis och så vidare. Men vi kunde ju inte komma hem helt tomhänta, utan några saker fick följa med oss i alla fall.


Tre nya teer som doftar ljuvligt och tre nya teburkar till samlingen



På hantverkssidan var det en kvinna som sålde ringar och andra smycken gjorda av gamla silverskedar. Denna ring är gjort av skaftet till skeden som blivit böjt till en ring.


Min sötnos knarkar läkerol, han har alltid en ask med läkerol (salvi) i fickan. Vi brukar skämta om att när han blir gammal kommer han vara den där farfarn/morfarn som man alltid kan få en liten läkeroltablett av. Så hittade vi denna som han hemskt gärna ville ha och efter att vi prutat ner den lite grann fick den följa med hem för att pryda vår hall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0