Home, sweet home

Det har varit några röriga dagar här nu. I tisdags fyllde vi släpvagen med de sista som var kvar i förra lägenheten och sade sedan adjö till den och lämnade nycklarna. Sedan tog vi bilen med släpet till Lungbo och övernattade hos min familj. Dagen därpå hämtade vi nycklarna till vårat nya hem här framöver. Det var sannerligen en angenäm känsla när vi öppnade dörren och spanade in nya lyan. Man hade ju glömt bort lite sedan vi var på visingen, till exempel hur fantastiskt fina ljusgröna, randiga tapeter det var i sovrummet.

Sedan kom den jobbiga biten. Att släpa upp alla saker för alla trappor till tredje våningen. My god vilken träningsvärk jag har genomlidit. Men nu är det mesta förrutom några kartonger på plats och allt känns väldans fint. Det känns som att det kommer att bli hemma här. Mer än förra lägenheten där vi hela tiden kände oss mer eller mindre som inneboende eftersom vi hyrde i andra hand.

Vi har redan börjat på med storshoppigen av nödvändigheter och andra mindre nödvändiga finheter till lägenheten. Det är så himla skojj att köpa fina saker till hemmet. Dyrt men roligt. Bilder på lägenheten tänker jag visa är vi börjar få ordning men jag kan visa ett par prylar som råkade hamna i shoppingbagen.


Kanske inte det mest nödvändiga men visst måste man ha en helfigursspegel. Och jag blev genast kär i denna vita med massa snirklar och krumilurer på ramen. Att den var nedsatt från 699 spänn till 300 gjorde att jag bara var tvungen att ha den. Bilden gör den verkligen inte rättvisa, man ser inte alla detaljer ordentligt.


Gardinstänger var ju faktiskt nödvändiga eftersom vi inte hade några, då fick det bli dessa tjusiga som matchar spegeln himla bra.


Idag gjorde mamma mig massor av glad. Hon skulle skjutsa min broder till Uppsala där han bor och då passade hon på att kika in på Ikea där för att se om denna underbaring råkade finnas kvar. Förra veckan fanns nämligen bara sex ynka vagnar kvar i hela landet och de fanns i Uppsala och nu visade det sig att det fanns TRE kvar när mamma var inne idag så hon köpte en till mig! Glad, gladare gladast.

Jag måste förresten ta och brilljera lite grann. Jag klarade av att köra pappas stora pick-up MED stor släpvagn efter helt själv under hela flytten och jag gjorde det exemplariskt. Jag tycker åtminstone att det förtjänar många klappar på axeln med take på att jag aldrig hade kört med släp innan. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0