Födelsedagen!

I torsdags var det min tjugotvåårsdag. Dagen började med att jag blev väckt av älskligen och lillasyster som kom in och sjöng för mig. Jag fick ett litet paket med ytterst intressant inslagning av Jocke, tyvärr var jag för ivrig att öppna för att hinna med att ta kort på det innan. Men vi hade inget presentpapper hemma så han hade slagit in det i flera lager reklamblad, massor av tejp och ståltråd istället för snöre, med ståltråden hade han också format ett litet hjärta på paketet. Inte det mest estetiskt tilltalande paketet jag fått men mycket hög charmfaktor hade det. :) Hur som helst, där inuti låg en sak jag velat ha mycket länge, nämligen detta..
 
(ursäkta dålig mobilbild)
 
..finaste silverhalsbandet med Isfolkets alruna på, den ska beskydda mig och ge mig fortsatt tur i kärlek (om jag tar hand om alrunan väl, det vill säga, annars råkar jag illa ut). För er som inte har läst Sagan om Isfolket och vet vad detta är för något så, läs böckerna! Jag orkar inte förklara. ^^
 
Sedan försvann Jocke iväg till jobbet och Sofia till skolan så då fick jag roa mig själv ett tag. Jag fixade fint i lägenheten, gjorde en smörgåstårta och en äppelpaj, för på kvällen skulle det bli mer firande.
 
 
Världens bästa smörgåstårta efter farmors recept.

Mamma och Sofia kom förbi en sväng på eftermiddagen, jag fick en fin gammal köksvåg av mamma och de fick en varsin bit smörgåstårta. Sedan kom Jockes mamma, pappa, lillasyster Cissi och hennes lilla bebis Vincent över. Då åkte smörgåstårtan fram igen och vi tog nästan tabberas på den, en enda bit blev kvar. Men så är det ju världens godaste smörgåstårta enligt mig.
 
Cissi och lilla Vincent :)
 
En himla fin födelsedag med andra ord. Tusen tack för det. :)

Kommentarer
Postat av: liza

Hej! Jag tänkte bara kolla var du (eller din kille, rättare sagt) fick tag i aleunesmycket? Jag älskar verkligen det och har bara sett det i reklam i isfolket-böckerna. Jag skulle vara väldigt tacksam om du kunde skicka ett mail till mig och svara :)
kram liza

2013-07-19 @ 20:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0