Adventsmys med goda vänner

Idag har varit en väldigt trevlig och mysig dag med några av de bästa vännerna. Vi har bakat pepparkakor, kokat knäck och rullat mozartkulor samtidigt som vi pimplat julmust, glögg och smaskat lussekattor, pepparkakor och självklart pepparkaksdeg. Allt detta med stämnigsfull julmusik i bakgrunden. Inte helt fel med andra ord. Det jobbiga blir att ta reda på allt i köket nu efteråt, men det är det värt. :)


Goda vänner samlade för att baka goda kakor.


Här bakas det för fullt. :)


Pepparkakshjärtan är mina favoriter. :)


Redo för ugnen.


Jag försökte hinna med att koka knäck samtidigt som jag skulle baka pepparkakor, det gick mindre bra och jag fick koncentrera mig för den puttrande knäcken på spisen.


Full koncentration är nödvändig när man tampas med den kokheta knäcken som ska kluttas ner i formarna.


Färdiga pepparkakor. ^^


Sen gjorde vi mumsiga mozartkulor också, det är ett måste på julen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0