Ytterligare 4-5 liter saft i källar'n

För nu är nämligen min syrénsaft klar, den luktar jättegott och smakar minst lika gott! Citronen tar en aning överhand i smaken men där finns även en tydlig blommig nyans som jag inte riktigt kan sätta fingret på, antar att det är så syrén smakar. ;P Den påminner lite grann om rabarbersaften. Väldigt frisk och läskande är den hur som helst och kommer definitvit att gå åt i sommar. :) Jag rekomenderar varmt att prova på att göra en sats, passa på medan de ljuvligt doftande blommorna fortfarande blommar. Syrénerna blommar bort åt tok för kort tid enligt mig. De är ju så fina och luktar så gott!

Receptet jag använde har jag skrivit ner här. Nu har jag inte tagit några tjusiga och frestande bilder på hur den färdiga saften ser ut i sin fina rosa-röda nyans men det var för att flaskorna jag använde var så fula. Fick nämligen leta igenom halva huset efter flaskor och plastburkar som jag kunde frysa in saften i för alla braiga sirapsflaskor gick åt till rabarbersaften. Det blir knepigt när det kommer till att göra flädersaften. Aja, får köpa lite lämpliga flaskor i värsta fall.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0